لوازم یدکی

رینگ و پیستون دو بخش مهم در موتورهای احتراقی

رینگ و پیستون دو بخش مهم در موتورهای احتراقی

رینگ در لغت به معنای حلقه است و جنس آن فلزی می باشد. رینگ و پیستون دو قطعه وابسته به یکدیگر هستند که در خودرو مورد استفاده بوده و نقشی اساسی در زمان احتراق سوخت خودرو بازی می کنند. رینگ بر روی پیستون قرار می گیرد و جایگاه پیستون در سیلندر است. بنابراین سلامت این دو قطعه در روند کارکرد موتور و سیستم سوخت رسانی بسیار با اهمیت خواهد بود.

رینگ و پیستون و وظیفه آن چیست

رینگ و پیستون و وظیفه آن چیست

رینگ پیستون در واقع وظیفه آب بندی را بر عهده دارد و برای جلوگیری از خروج سوخت و هوای فشرده  از میان دو بخش سیلندر و پیستون مورد استفاده قرار می گیرد. پیستون ها نیز قطعات لازم و ضروری در موتورهای احتراقی هستند و این دو لازم و ملزوم یکدیگر می باشند.

بیشتر بخوانید
لوازم یدکی بسترن

.پیستون در واقع بخشی است که در سیلندر قرار گرفته و به شکل استوانه ساخته می شود که بلندی یا ارتفاع این قطعه بیشتر از اندازه  قطر آن می باشد. این استوانه با یک سر باز و یک سر بسته وظیفه آن رفت و برگشت درون سیلندر است که منجر به تراکم سوخت و هوا شده و این مخلوط را برای احتراق آماده می نماید. رینگ نیز بر روی این قطعه قرار گرفته و سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید
دوو سیلو و نحوه خرید قطعات دوو سیلو

خرید رینگ پیستون و قیمت آن

خرید رینگ پیستون و قیمت آن

اگر موتور شما به روغن سوزی افتاد و دود آبی رنگ از اگزوز خارج شد و ماشین شما در فاصله زمانی کوتاه روغن کم کرد، همچنین اگر صدای نامتعارف از موتور خودرو شنیده شد و موتور بد کار کرد( به اصطلاح تک کار کند)، یعنی رینگ و همچنین پیستون خودرو و موتور شما دچار مشکل شده و باید تعویض شود.

برای خرید این قطعه می توانید به فروشگاه های لوازم یدکی سطح شهر مراجعه کرده و قطعه مورد نظر خود را خریداری نمایید اما راه ساده تر خرید از طریق فروشگاه های اینترنتی می باشد که در وقت و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید
نمایندگی فروش قطعات کامیون دانگ فنگ

رینگ و همچنین پیستون خودروهای مختلف اعم از داخلی و خارجی را با قیمت های بسیار متفاوتی می توان خریداری کرد. اگر نیاز به خرید رینگ و پیستون پیدا کردید باید بدانید که رنج قیمت این قطعه برای خودروهای داخلی پایین تر از میزان قیمت رینگ و پیستون برای خودروهای نیمه سنگین و همچنین خارجی می باشد.

خرید لوازم یدکی در سایت لوازم یدکی اصل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *