وبلاگ سایت یدکی اصل

انواع لوازم یدکی ماشین سنگین

لوازم یدکی ماشین سنگین

لوازم یدکی ماشین سنگین ، ماشین سنگین ها نوعی از وسایل نقلیه شناسایی می شوند که توانایی حمل بار را در مسافت های بسیار طولانی دارند، برای مثال برخی از ماشین سنگین ها توانایی حمل بار به میزان 6 تن را دارند، البته قابل ذکر است که ماشین سنگین انواع بسیار زیادی دارد و لوازم یدکی هر نوع می تواند با نوع دیگر متفاوت باشد.

لوازم یدکی ماشین سنگین

لوازم یدکی ماشین سنگین :

 به سه دسته سبک، متوسط تبدیل می شوند، از قطعات آن می توان به توری های رادیاتور ، باتری ، سیستم تعلیق ، دستگاه تعویض روغن و… اشاره کرد . نکته قابل توجه در مورد قطعات را می توان بازبینی دوره این لوازم دانست، لوازم های یدکی ماشین سنگین باید به صورت دوره ای مورد بازبینی قرار بگیرد تا لوازم فرسوده و خراب تعویض شوند ، البته امروزه روش های جدید اختراع شده اند که می توانند این لوازم را به راحتی تعمیر کرده و از تعویض آنها جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید
قطعات یدکی و لوازم یدکی بی ام و

قطعات مهم در ماشین سنگین

قطعات مهم در ماشین سنگین :

1 ــ تاخوگراف :

یکی از مهم ترین لوازم یدکی ماشین سنگین را می توان وسیله تاخوگراف دانست، این وسیله نوعی وسیله ضروری است که برای حمل و نقل بار در جاده برای ماشین سنگین ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید
آشنایی با مهمترین مرجع خرید لوازم یدکی آنلاین

این نوع وسیله می تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز مثل شما مانند زمان حرکت شما با ماشین سنگین ،سرعت خودرو و… را روی یک صفحه مقوایی برای شما ذخیره می کند و شما می توانید این ورقه را از تراخو گراف خارج کنید و از آن استفاده کنید.

2 ــ توربو شارژ :

توربو شارژ را می توان یک قطعه برای ماشین سنگین دانست ، این قطعه در محفظه سیلندر هوای بیشتری را وارد می کند و باعث می شود که اکسیژن برای کارکرد موتور ماشین سنگین افزایش پیدا کند ، در واقع این دستگاه را می توان نوعی توربین دانست که برای فشرده کردن هوا و انتقال آن مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید
در هنگام خرید لوازم یدکی خودرو به این نکات دقت داشته باشید

3 ــ اینتر کولر و رادیاتور :

اینتر کولر و رادیاتور را می توان با یک نوع عملکرد تصور کرد، با این وجود این دو با هم متفاوت هستند، توجه داشته باشید اینترکولر وظیفه خنک کردن هوای ورودی را دارد، در صورتی که رادیاتور وظیفه خنک کردن موتور را در ماشین سنگین بر عهده دارد.

خرید لوازم یدکی در سایت لوازم یدکی اصل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *